Anda Pelawat yang ke:

My Lovely Friends

17 July 2012

Resepi Kambing Bakar

Assalamualaikum... Selamat Pagi

Korang sihat? Alhamdulillah saya sihat juga... Hari ni saya nak kongsi resepi suka hati saya... Saya main hentam je masak kambing bakar hari tu... Alhamdulillah sedap hingga menggigit tulang kambing... Yeee ganasnya hahaha... Sebelum tu meh tengok gambar kambing yang sudah diperap...


Apa macam sedap ke? Kuikuikui.. Meh saya bg resepinya...

Bahan-bahannya :

2 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
10 biji lada hitam
Sos BBQ
1 sudu kecil tumix - tak letak pun takpe
Setengah sudu kecil kunyit serbuk
Sikit garam dan sedikit gula (yg ni agak-agak la ye...)

Cara-cara memasak:

Tumbuk semua bahan tu sampai lumat...
Lepas tu rasa cukup tak rasa masin n manis...
Kalau tak cukup tambah lagi ye sampai cukup rasa...
Lepas tu masukkan sos BBQ dalam 4-5 sudu besar dan gaulkan sekali dalam lesung...
Dah sebati gaulkan atas kambing itu tadi...
Perap selama setengah jam dah boleh bakar atas tempat pembakar burger pun ok...
Masak sampai masak ye... Pastu boleh ngap dah...

Ni rupa bila dah masak


Sedap tak?

Selamat Mencuba...

Wassalam

6 comments:

Cik Rongoks said...

perghhh ! kambing bakar tuuu ^^

Yuyun said...

tgk mcm sedap.. nk cubalah.. hehe
hai , saya org baru dlm dunia bloging..
plzz support n follow me there.. tq
http://rayyanrizqie.blogspot.com/

@YUNID@TI said...

aiiii.... rase macam nak makan pulak.... sedapnya...

Nadiah said...

Cik Rongoks : pergh.. sedap..cuba la rasa....hehehe

Yuyun : cuba yuyun ye... insyaALLAH..saya beli kambing ni kat Mydin je....Sedap..tak bau pun kambingnya...

Ayunidati: nak makan kena l try masak gune resepi ni...hehehe

Syakir Rahman said...

warghhh...ngidam plak kambing bakar... hohohoho

Hanif Idrus said...

Tengok gambar ajer aku dah lapau..hehehhe